LINX

15 profi tipp, hogyan készíts hatékony Facebook hirdetést

Tartalom

Magyarországon az egyik legjobban megtérülő hirdetési forma ma a Facebook hirdetések. 

Egyszerű hozzáférni, könnyen elsajátítható és mégis hatalmas elérésre lehet szert tenni a segítségével. Mind kezdő vállalkozók, mind gyakorlott marketingesek és webáruház tulajdonosok számára elengedhetetlen, ha online marketingről van szó. Ebben a cikkben 15 tipp segítségével emelheted új szintre az eladásaid számát.

1. Minél egyszerűbb, annál jobb

A Microsoft kutatása szerint az ember koncentrációs képessége 8 mp-re csökkent az utóbbi években. Ezzel hivatalosan is rövidebb mint egy aranyhalé, mely 9 mp. Ennek számos oka van, minket azonban csak az érdekel, hogy a te reklámodnak ehhez igazodnia kell. Kerüld a hosszú mondatokat, használj egyszerű de figyelemfelkeltő szavakat. Gondold végig, hogyan lehet a legkevesebb szóval elmondani amit akarsz,  anélkül, hogy igénytelenné válna a szöveg.

8 másodperc átlagos koncentrációs képesség
Koncentrációs képesség

2. Mutass fel konkrét számokat

Az emberek valamiért imádják a számokat, statisztikákat és listákat. Ezekkel könnyebben fognak fel bonyolult koncepciókat. Igazold a terméked szilárd adatokkal! Hányan vásároltak már tőled? Mennyivel vagy jobb a konkurenciánál? Mennyit spórolhatnak vele? Ezekkel az adatokkal a sürgősség érzését is felkelted.

3. Készíts egy átlátható termékelőnyt

Felejtsük el egy pillanatra, hogy szerinted miért jó a termék. Csupán arra gondolj, hogy a figyelmesen kiválasztott célközönségednek miért érdekes az. Mutasd meg, hogy az ő érdeküket miképp szolgálja. Ezeket az elemeket foglald össze és a lehető legérthetőbben domborítsd ki a Facebook hirdetésedben. Figyelj arra, hogy ne ígérj többet, mint amennyit biztosítani tudsz.

Érdemes kiemelni terméked legfőbb előnyeit.
A PetChef kreatív és design szempontból is ütős hirdetéseket készít

4. Kerüld a felesleges szövegelést

Ahogy már fentebb leírtuk, az emberek manapság nem tudnak sokáig figyelni. Törekedj az egyszerű, pár szavas magyarázatokra. Nem érdemes árnyaltan részletezni a terméked. E helyett a Facebook hirdetés fókuszáljon a képekre és színekre, melyek egyszerűbben közvetítik az üzenetet.

A CleenUp egy mondatban összefoglalta szolgáltatását

5. Keltsd a sürgősség érzetét

Ezt sokféleképpen elérheted. Használj intenzív, erőteljes kifejezéseket, amik az érzelmekre hatnak. Adj meg pontos akciókat, pontos dátumokat, melyek kifejezik, hogy igenis most jó ötlet megvenni a terméked. Válj a FOMO mesterévé. Mutasd be, hogy már milyen sok embernek segített a terméked, éreztesd az olvasóval, hogy egy közösségből, egy élményből marad ki, ha kihagyja a te ajánlatod.

A lejárati idővel rendelkező kuponkódok erre egy kitűnő példa

6. Dolgozz a színek pszichológiájával

A sikeres Facebook hirdetések általában azok, melyek boldog, pozitív hangulatot keltenek az emberekben. Például, a reklámok boldog embereket mutatnak. Ezt elérheted a színekkel is. Használj világos, élénk és meleg színeket, melyek tudat alatt is vásárlásra késztetik az olvasót. Például a piros színt izgalommal, erővel és szenvedéllyel asszociáljuk, míg a kéket nyugalommal, csenddel és őszinteséggel.

7. A kulcs a Relevancia

Gondold végig, a te terméked kinek releváns? Találd meg a megfelelő célközönséget, akinek hirdetsz. Hiába van egy nagyon jó autó alkatrész reklámod, ha olyanok látják akiknek nincs autójuk. Kerüld a széles célközönséget, mert hosszú távon nem fogja visszahozni a befektetett pénzt. Kinek releváns a terméked és nekik miért releváns? Erre a kérdésre fektesd a hangsúlyt, hogy a lehető legtöbb ember rákattintson a reklámodra!

8. Maradj konzisztens

Itt nem csupán a reklámok időzítésére és mennyiségére gondolok, hanem az arculatodra is. A grafikák és visuaulok segítségével, alakíts ki egy egyedi dizájnt. Ezzel segített a branded épülését, hiszen az emberek bárhol fel fogják majd ismerni a reklámjaid. Figyelj a szöveg és a képek konzisztenciájára is. Legyenek egymással szoros kohézióban, a tartalmukat és hangulatukat tekintve!

Facebook hirdetés típusok
Fontos az egységes színek, formák használata.

9. Adj valamit ingyen

Az emberek imádnak ingyen hozzájutni dolgokhoz. Olyannyira, hogy megvesznek drágább dolgokat, ha jár mellé valami ingyenes ajándék is, amire nincs szükségük. Neked ezt kell kihasználnod! Mutasd meg a hirdetéseden, hogy a termékedhez jár valami ingyenes bónusz. Ennek az árát rászámolhatod magára a termékre. Legjobb példa erre a kiszállítás. Tedd ingyenessé, majd az árát foglald bele a termék eredeti árába! Ennek a kis pszichológiai trükknek köszönhetően növelheted az eladások számát.

Az ingyenes szállítás remek módszer erre.

10. Csak a legjobb minőségű képeket használd

A képek fontosságát nem lehet elég sokszor hangsúlyozni. Figyelj arra, hogy nem siklasz át a részletek felett. Ide tartozik a képek felbontása is. A Facebook külön felbontást igényel a newsfeeden, illetve a sztorikban való képekre. Ezek a felbontások gyakran változhatnak is frissítésekkel. Még egy változó faktor, hogy asztali gépen vagy okostelefonon nyitod meg a képeket. Olvass utána mi a megfelelő felbontás, hogy a vevőid lássák, hogy törekedsz a minőségre.

11. Használj többféle képet

Újra vissza kanyarodunk a képekhez. Már tudjuk milyen fontos a minőség, de legalább ennyire fontos a mennyiség is. A kép és szöveg eloszlás lehetőleg 80-20% arányban valósuljon meg. Hirdetésenként használj több képet, de ne felejtsd el változó és sokszínű célközönséged sem. Mindegyik csoportnak találd meg a lehető legjobb visault, az eladások maximalizálásának érdekében!

Facebook hirdetés méret
A 2022-ben használt Facebook és Instagram hirdetés méretek

12. Tervezd meg a költségkereted

Ahogy megtervezted, hogy kiknek szóljon a reklámod, úgy tervezd meg a kampányod időbeli hosszát és ennek fényében a rászánt költségeket. Ügyelj arra, a Facebook automatikus beállításaira, nehogy túl lőj a célon. Ezt érdemes apró lépésekben tesztelni, hiszen ezen áll vagy bukik az, hogy a kampányod pénzügyileg megérte-e. Itt találsz erről bővebb és hasznos infót!

13. Készíts személyre szabott hirdetéseket

Természetesen előnyös lehet, ha  több vagy tágabb csoportnak szeretnél hirdetni. Ez esetben igyekezz minél több variációt vinni a hirdetéseidbe. A különböző csoportoknak, különböző reklámokat kell készítened. Mindegyik üzenetét úgy megformázva és úgy dizájnolva, hogy az adott csoportnak csábító legyen.

Facebook hirdetés tesztelése
Teszteld a hirdetéseket különböző kreatívokkal

14. Mutasd meg a termékedet használat közben

Ez lehet képek formájában is, de ami szerintem még hatásosabb, azok a felhasználói vélemények. Ha már rendelkezel egy vevőkörrel, add meg nekik a lehetőséget, hogy pontozzák a termékedet vagy elmondják az élményeiket a szolgáltatásoddal. Válogasd ki ezek közül a legpozitívabbakat és jelenítsd meg őket a hirdetésedben! Ami a képeket illeti, igyekezd feltüntetni, hogyan néz ki használat közben. Helyezd a mindenapi élet kontextusába.

Kreatív Facebook hirdetés
Ne csak az egyszerű hátteres termékfotókat használd

15. Tesztelj

Végül, ha elkészült a hirdetésed, tartsd észben, hogy ez még csupán a teszt fázis. Teszteld a szöveged, a képeket, a célcsoportot, az árazást. Egy szóval mindent amit létrehoztál. Alkoss legalább 5-6 féle kombinációt, majd a kampány során mérd és jegyezd fel melyek hozták a kívánt eredményeket.

Facebook hirdetés kampány
Egy Facebook kampány általános felépítése

Konklúzió

Most már kirajzolódhatott benned egy kampányötlet, melyhez felhasználhatod az itt tanultakat. A fenti pontok és a leirásuk csupán töredéke annak, amire a Facebook hirdető rendszere felhasználható. Mindegyik pontról egy regényt lehetne írni, ennek ellenére a cikk átfogóan összefoglalja a hirdetések célját. Legyen szó visualok felhasználásáról, közönség vagy brand felépítéséről, ezek a szerteágazó tippek mindegyikben hasznodra válnak majd.

Fedezd fel a legjobb marketing stratégiákat

Add meg e-mail címed, hogy elsők között értesülj a legújabb cikkekről, útmutatókról és esettanulmányokról.
Adataidat bizalmasan kezeljük. Nem küldünk spamet. Bármikor leiratkozhatsz.