1. Minőségi termékfotók és videók
Egy kép többet mond ezer szónál. Egyszerűnek tűnhet, de mégis a legtöbb hazai webáruház nem fordít kellő figyelmet a termékfotók minőségére.
A termékoldalon célszerű nagy felbontású, minőségi fotókat használni, amik egyaránt alkalmazhatóak a fizetett hirdetésekben is.
A profi termékfotók segíthetnek:
- bizalmat építeni az érdeklődőkben
- kiemelkedni a versenytársak közül
- jó első benyomást kelteni
- növelni a közösségi média felületeken való megosztásokat
- megkönnyíteni a döntéshozatalt
- márkát építeni
A termékfotók feltöltése előtt érdemes csökkenteni a fájlok méretét, hogy ne lassuljon az oldalbetöltés sebessége. Erre a legjobb ingyenes megoldás TinyPNG és a Compress JPEG oldalak.
2. Gyakran ismételt kérdések
A „Gyakran ismételt kérdések” segítenek a vásárlói kétségek eloszlatásában.
Minél pontosabb kép alakul ki a vásárlók fejében arról, hogy mire számíthatnak a vásárláskor, annál nagyobb biztonsággal fognak rendelni.
Ezért érdemes a legtöbbször felmerülő kérdéseket már a termékoldal elején megválaszolni. Ezzel növelhető az érdeklődők bizalma és csökkenthető az oldalelhagyások száma.
Gyakori kérdések szoktak lenni:
- Mennyi idő alatt kapom meg a terméket?
- Van lehetőségem cserélni a terméket?
- Miben másabb ez a termék, mint amit máshol kapok?
- Milyen garancia érvényes a termékre? Mennyi ideig?
- Mennyibe kerül a szállítás?
3. Vásárlói vélemények
A vásárlók 60%-a olvassa először el a véleményeket, mielőtt online vásárolna. A vásárlói értékelések a legjobb vásárlásra ösztönző elemei lehetnek a termékoldalnak, ugyanis felmérések szerint sokkal megbízhatóbbak a látogatók számára, mint a termék leírások.

Számszerű adatok az értékelések fontosságáról:
- A vásárlók 90%-a elolvassa az üzlet online értékeléseit mielőtt vásárol.
- Egy „kiválóra” értékelt boltban 31%-al többet költenek átlagosan a vásárlók.
- A vásárlók 84%-a ugyanannyira megbízik az online olvasható értékelésekben, mintha a személyesen ajánlották volna neki.

Érdemes automatizált megoldásokat használni a vásárlói vélemények bekérésére. Ezzel időt spórolhatsz és a Google találati listában is jobb helyet lehet elérni.
Ilyen automatikus értékelés bekérő megoldás a Stamped.io vagy a YotPo amit ingyenesen havi 50 rendelésig lehet használni.
4. Gyors betöltési idő
Az oldal sebessége rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából.
A Google kimutatta, hogy a felhasználók 53%-a hagyja el azt az oldalt, ahol a betöltési idő több, mint 3 másodperc. Ez komoly probléma, ugyanis egy másik kutatás szerint a legtöbb oldal átlagosan 5 és 11 másodperc között tölt be.
Hogyan gyorsítható a termékoldal:
- Győződj meg róla, hogy a webáruház motor a legújabb verzióra legyen frissítve.
- Csökkentsd a HTTPS lekérések számát.
- Tömörítsd a fájlokat és a fényképeket.
- Optimalizáld mobilra az oldalad.
A termékoldal sebességét le tudod tesztelni a Google Speedtest oldalon. Itt láthatod mi okozza az oldalad lassú betöltését és célzott javaslatokat kapsz a problémák javítására.
5. Kiemelt előnyök
A felhasználók a legjobb esetben is mindössze 28%-át olvassák el az oldaladon található szövegeknek. Ezért fontos, hogy rövid bekezdésekre és pontokba legyen szedve a termékleírás.
6. Bizalom építése
A legtöbb ember tart attól, hogy online vásárlás során ellopják a bankkártya adatait. Ezt a Mastercard legutóbbi kutatása isalátámasztotta.
Ha több vásárlót szeretnél elérni, biztosítanod kell őket arról, hogy biztonságban vannak az oldaladon. Ennek az egyik legjobb módja, ha a erre emlékezteted őket és biztonságérzetet növelő jelvényeket használsz megerősítésként.
7. Kosárelhagyások megelőzése
A vásárlások nagy részét félbehagyják az emberek. A Brilliance kutatása szerint, átlagosan 10 kosárba rakásból csak 8 végződik vásárlással.Az elhagyott kosarak leggyakoribb okai egy 2018-as felmérés szerint:
Érdemes intelligens felugró ablakot használni, ami követi a látogatók viselkedését és a megfelelő pillanatban egy különleges ajánlatot jelenít meg a képernyőn.
A termékoldal elhagyáskor megjelenő ablakkal feliratkoztathatod a látogatókat hírleveledre vagy ajánlhatsz nekik kedvezményeket.
Erre az egyik legjobb megoldás az Optimonk szoftvere vagy az ingyenesen használható a HelloBar nevű eszköz.

8. Meggyőző termékleírások
Az értékesítési szöveg a termékoldal legerősebb fegyvere lehet – de ugyanakkor a legnagyobb ellensége is. Egy jó termékoldal leírás a célközönség nyelvén kommunikál, fenntartja a figyelmet és megválaszolja a felmerülő kérdéseket.
Célszerű nem száraz információkat közölni, hanem bemutatni, hogy hogyan teszi az adott termék jobbá, egyszerűbbé vagy kényelmesebbé a vásárlók életét.
9. Kapcsolati elérhetőségek
Minden egyes elérhetőség növeli a vásárló biztonságérzetét és vásárlási kedvét. Ha tudja, hogy van kihez fordulnia, nagyobb bizalommal vásárol. Ez egyrészt automata eszközökkel, másrészt ügyfélszolgálattal biztosítható.
Az oldalba épített chat funkcióval elérheted, hogy a vásárlóid könnyen felkeressenek.
Erre az ingyenesen elérhető Smartsupp vagy a Facebook Messenger bővítményt érdemes használni.

10. Kosárérték növelés
Egy online áruházba látogatókat terelni költséges. A helyett, hogy új vásárlók után kutatnánk, érdemes a vásárlóinkat arra rávezetni, hogy valami mást is tegyenek a kosarába, vagy esetleg egy drágább terméket válasszanak.
11. Letisztult, felhasználóbarát felület
A nagy márkáknak köszönhetően, az embereknek már online vásárláskor is igénylik az egyszerű, minimalista webáruház felületeket.
Ezért is fontos, hogy a termékoldalon csak a legfontosabb információk szerepeljenek: a kevesebb több.
Érdemes ahhoz az érzéshez igazítani a kosár gomb színét amit a termékkel, promócióval át akarsz adni.
12. Befolyásolás alapelvei
A konverzió-optimalizált termékoldalak mindig erősen az alapvető emberi pszichológiára építkeznek. Ahhoz, hogy nagyobb számú eladást lehessen elérni, elengedhetetlen tisztában lenni azzal, hogy mi játszódik le a vásárlók fejében.
A legjobb e-kereskedelmi vállalkozások mind a befolyásolás alapelveire építenek:
- Kölcsönösség elve – A vágy, hogy viszonozzunk azt, amit ingyen kaptunk
- Hiány elve – A vágy, hogy megvegyük mielőtt elfogyna
- Társadalmi bizonyíték elve – A vágy, hogy mi is megvegyük azt, amit mások
- Tekintély elve – A vágy arra, hogy olyat vásároljunk ami növeli a státuszunkat
Összegzés
Egy termékoldal soha sincs teljesen kész. Mindig van lehetőség a fejlődésre, de ehhez folyamatos tesztelés és idő szükséges.
A fenti listát azért készítettem, hogy működő megoldások mentén inspirálódni tudj a saját termékoldalad eladásainak növeléséhez.