LINX

11+1 tipp a meggyőző termékoldalhoz, ami növeli webáruházad eladásait

Egy webáruház bevétele a termékoldalon áll vagy bukik. Ebben a listában összegyűjtöttem a legjobb megoldásokat, amiket felhasználva növelhető a termékoldal eladása.

Tartalom

1. Minőségi termékfotók és videók

Egy kép többet mond ezer szónál.  Egyszerűnek tűnhet, de mégis a legtöbb hazai webáruház nem fordít kellő figyelmet a termékfotók minőségére.

A termékoldalon célszerű nagy felbontású, minőségi fotókat használni, amik egyaránt alkalmazhatóak a fizetett hirdetésekben is. 

A profi termékfotók segíthetnek:

  • bizalmat építeni az érdeklődőkben
  • kiemelkedni a versenytársak közül
  • jó első benyomást kelteni
  • növelni a közösségi média felületeken való megosztásokat
  • megkönnyíteni a döntéshozatalt
  • márkát építeni

A termékfotók feltöltése előtt érdemes csökkenteni a fájlok méretét, hogy ne lassuljon az oldalbetöltés sebessége. Erre a legjobb ingyenes megoldás TinyPNG és a Compress JPEG oldalak.

2. Gyakran ismételt kérdések

A „Gyakran ismételt kérdések” segítenek a vásárlói kétségek eloszlatásában.

Minél pontosabb kép alakul ki a vásárlók fejében arról, hogy mire számíthatnak a vásárláskor, annál nagyobb biztonsággal fognak rendelni.

Ezért érdemes a legtöbbször felmerülő kérdéseket már a termékoldal elején megválaszolni. Ezzel növelhető az érdeklődők bizalma és csökkenthető az oldalelhagyások száma.

Gyakori kérdések szoktak lenni:

  • Mennyi idő alatt kapom meg a terméket?
  • Van lehetőségem cserélni a terméket?
  • Miben másabb ez a termék, mint amit máshol kapok?
  • Milyen garancia érvényes a termékre? Mennyi ideig?
  • Mennyibe kerül a szállítás?

3. Vásárlói vélemények

A vásárlók 60%-a olvassa először el a véleményeket, mielőtt online vásárolna. A vásárlói értékelések a legjobb vásárlásra ösztönző elemei lehetnek a termékoldalnak, ugyanis felmérések szerint sokkal megbízhatóbbak a látogatók számára, mint a termék leírások.

Számszerű adatok az értékelések fontosságáról:

  • A vásárlók 90%-a elolvassa az üzlet online értékeléseit mielőtt vásárol.
  • Egy „kiválóra” értékelt boltban 31%-al többet költenek átlagosan a vásárlók.
  • A vásárlók 84%-a ugyanannyira megbízik az online olvasható értékelésekben, mintha a személyesen ajánlották volna neki.

Érdemes automatizált megoldásokat használni a vásárlói vélemények bekérésére. Ezzel időt spórolhatsz és a Google találati listában is jobb helyet lehet elérni.

Ilyen automatikus értékelés bekérő megoldás a Stamped.io vagy a YotPo amit ingyenesen havi 50 rendelésig lehet használni.

4. Gyors betöltési idő

Az oldal sebessége rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából.

Google kimutatta, hogy a felhasználók 53%-a hagyja el azt az oldalt, ahol a betöltési idő több, mint 3 másodperc. Ez komoly probléma, ugyanis egy másik kutatás szerint a legtöbb oldal átlagosan 5 és 11 másodperc között tölt be.

Hogyan gyorsítható a termékoldal:

  • Győződj meg róla, hogy a webáruház motor a legújabb verzióra legyen frissítve.
  • Csökkentsd a HTTPS lekérések számát.
  • Tömörítsd a fájlokat és a fényképeket.
  • Optimalizáld mobilra az oldalad.

A termékoldal sebességét le tudod tesztelni a Google Speedtest oldalon. Itt láthatod mi okozza az oldalad lassú betöltését és célzott javaslatokat kapsz a problémák javítására.

5. Kiemelt előnyök

A felhasználók a legjobb esetben is mindössze 28%-át olvassák el az oldaladon található szövegeknek. Ezért fontos, hogy rövid bekezdésekre és pontokba legyen szedve a termékleírás.

6. Bizalom építése

A legtöbb ember tart attól, hogy online vásárlás során ellopják a bankkártya adatait. Ezt a Mastercard legutóbbi kutatása isalátámasztotta.

Ha több vásárlót szeretnél elérni, biztosítanod kell őket arról, hogy biztonságban vannak az oldaladon. Ennek az egyik legjobb módja, ha a erre emlékezteted őket és biztonságérzetet növelő jelvényeket használsz megerősítésként.

7. Kosárelhagyások megelőzése

A vásárlások nagy részét félbehagyják az emberek. A Brilliance kutatása szerint, átlagosan 10 kosárba rakásból csak 8 végződik vásárlással.Az elhagyott kosarak leggyakoribb okai egy 2018-as felmérés szerint:

Érdemes intelligens felugró ablakot használni, ami követi a látogatók viselkedését és a megfelelő pillanatban egy különleges ajánlatot jelenít meg a képernyőn.

A termékoldal elhagyáskor megjelenő ablakkal feliratkoztathatod a látogatókat hírleveledre vagy ajánlhatsz nekik kedvezményeket.

Erre az egyik legjobb megoldás az Optimonk szoftvere vagy az ingyenesen használható a HelloBar nevű eszköz.

A kosárelhagyások leggyakoribb okai

8. Meggyőző termékleírások

Az értékesítési szöveg a termékoldal legerősebb fegyvere lehet – de ugyanakkor a legnagyobb ellensége is. Egy jó termékoldal leírás a célközönség nyelvén kommunikál, fenntartja a figyelmet és megválaszolja a felmerülő kérdéseket.

Célszerű nem száraz információkat közölni, hanem bemutatni, hogy hogyan teszi az adott termék jobbá, egyszerűbbé vagy kényelmesebbé a vásárlók életét.

9. Kapcsolati elérhetőségek

Minden egyes elérhetőség növeli a vásárló biztonságérzetét és vásárlási kedvét. Ha tudja, hogy van kihez fordulnia, nagyobb bizalommal vásárol. Ez egyrészt automata eszközökkel, másrészt ügyfélszolgálattal biztosítható.

Az oldalba épített chat funkcióval elérheted, hogy a vásárlóid könnyen felkeressenek.

Erre az ingyenesen elérhető Smartsupp vagy a Facebook Messenger bővítményt érdemes használni.

10. Kosárérték növelés

Egy online áruházba látogatókat terelni költséges. A helyett, hogy új vásárlók után kutatnánk, érdemes a vásárlóinkat arra rávezetni, hogy valami mást is tegyenek a kosarába, vagy esetleg egy drágább terméket válasszanak.

11. Letisztult, felhasználóbarát felület

A nagy márkáknak köszönhetően, az embereknek már online vásárláskor is igénylik az egyszerű, minimalista webáruház felületeket.

Ezért is fontos, hogy a termékoldalon csak a legfontosabb információk szerepeljenek: a kevesebb több.

Érdemes ahhoz az érzéshez igazítani a kosár gomb színét amit a termékkel, promócióval át akarsz adni.

12. Befolyásolás alapelvei

A konverzió-optimalizált termékoldalak mindig erősen az alapvető emberi pszichológiára építkeznek. Ahhoz, hogy nagyobb számú eladást lehessen elérni, elengedhetetlen tisztában lenni azzal, hogy mi játszódik le a vásárlók fejében.

A legjobb e-kereskedelmi vállalkozások mind a befolyásolás alapelveire építenek:

  • Kölcsönösség elve – A vágy, hogy viszonozzunk azt, amit ingyen kaptunk
  • Hiány elve – A vágy, hogy megvegyük mielőtt elfogyna
  • Társadalmi bizonyíték elve – A vágy, hogy mi is megvegyük azt, amit mások
  • Tekintély elve – A vágy arra, hogy olyat vásároljunk ami növeli a státuszunkat

Összegzés

Egy termékoldal soha sincs teljesen kész. Mindig van lehetőség a fejlődésre, de ehhez folyamatos tesztelés és idő szükséges.

A fenti listát azért készítettem, hogy működő megoldások mentén inspirálódni tudj a saját termékoldalad eladásainak növeléséhez.

Fedezd fel a legjobb marketing stratégiákat

Add meg e-mail címed, hogy elsők között értesülj a legújabb cikkekről, útmutatókról és esettanulmányokról.
Adataidat bizalmasan kezeljük. Nem küldünk spamet. Bármikor leiratkozhatsz.